موزیک
نوشته شده توسط : حامی

موسیقی یک شکل هنری و فعالیت فرهنگی است که رسانه آن صدا به موقع سازمان یافته است. تعاریف کلی موسیقی شامل عناصر متداول مانند قلم (که حاوی ملودی و هماهنگی است ) ، ریتم (و مفاهیم مرتبط با آن سرعت ، متر و بیان ) ، دینامیک (بلندی و نرمی) و خصوصیات صوتی Timbre و بافت (که هستند گاهی اوقات "رنگ" صدای موسیقی نامیده می شود). مختلف سبک و یا انواعممکن است موسیقی بر بعضی از این عناصر تأکید کند ، تأکید کند و یا از آن چشم پوشی کند. موسیقی با طیف گسترده ای از سازها و تکنیک های آواز اعم از آواز خواندن تا رپینگ اجرا می شود . فقط قطعات سازنده ای وجود دارد ، فقط قطعات آوازی (مانند آهنگ بدون همراهی ساز ) و قطعاتی که آواز و سازها را با هم ترکیب می کنند. بر آمده کلمه از یونانی μουσική ( mousike ؛ "هنر Muses به "). واژه نامه اصطلاحات موسیقی را ببینید .

دانلود موزیک جدید

در عمومی ترین شکل آن ، فعالیت هایی که موسیقی را به عنوان یک شکل هنری یا فعالیت فرهنگی توصیف می کند ، شامل خلق آثار موسیقی ( آهنگ ها ، آهنگ ها ، سمفونی ها و غیره) ، نقد موسیقی ، مطالعه تاریخ موسیقی و ... می باشد. بررسی زیبایی شناسی موسیقی . فیلسوفان یونان باستان و هندی موسیقی را به عنوان آهنگ هایی که به صورت افقی به عنوان ملودی و عمودی به عنوان هارمونی تنظیم می شد ، تعریف می کردند. گفته های متداول مانند " هارمونی کره ها " و "این موسیقی به گوش من است" اشاره به این عقیده دارد که موسیقی اغلب به آنها گوش داده می شود و دلپذیر است. با این حال ، جان کیج ، آهنگساز قرن بیستمفکر کرد که هر صدایی می تواند موسیقی باشد ، مثلاً گفت: "هیچ صدایی نیست ، فقط صدا". 

ایجاد ، عملکرد ، اهمیت و حتی تعریف موسیقی با توجه به فرهنگ و متن اجتماعی متفاوت است. در واقع، در طول تاریخ، برخی از انواع و یا سبک های موسیقی جدید به عنوان "بودن موسیقی نیست" انتقاد قرار گرفته است، از جمله بتهوون را فوگ بزرگ کوارتت زهی در سال 1825، اوایل جاز در آغاز از 1900s  و هاردکور پانک در دهه 1980  انواع مختلف موسیقی وجود دارد ، از جمله موسیقی عامه پسند ، موسیقی سنتی ، موسیقی هنری ، موسیقی که برای مراسم مذهبی و ترانه های کاری از قبیلchanteys . موسیقی شامل آهنگهای کاملاً منظم نظیر سمفونی های موسیقی کلاسیک از دهه 1700 و 1800 است تا موسیقی بی بدیل و موسیقی بداهه مانند جاز و سبک های آوانگارد موسیقی معاصر مبتنی بر فرصت از قرن 20 و 21 پخش شود.

موسیقی را می توان به ژانرها تقسیم کرد (به عنوان مثال ، موسیقی کشور ) و ژانرها را می توان بیشتر به زیرگروه ها تقسیم کرد (به عنوان مثال ، بلوز کشور و پاپ کشور دو تا از زیرگروه های بسیاری از کشورها هستند) ، اگرچه خطوط تقسیم و روابط بین ژانرهای موسیقی غالبا ظریف هستند ، گاهی اوقات برای تفسیر شخصی باز و گاه بحث برانگیز است. به عنوان مثال ، کشیدن خط بین بعضی از سنگ های سخت اولیه و فلز سنگین در اوایل دهه 1980 دشوار است . در داخل هنر ، موسیقی ممکن است به عنوان یک هنر نمایشی ، یک هنر زیبا یا یک هنر شنیداری طبقه بندی شود . ممکن است موسیقی در کنسرت راک پخش شود یا آواز بخواند و به طور زنده شنیده شودیا عملکرد ارکستر ، که به عنوان بخشی از یک اثر نمایشی ( نمایش تئاتر موسیقی یا اپرا) به صورت زنده شنیده می شود ، یا ممکن است در رادیو ، پخش کننده MP3 ، پخش کننده سی دی ، تلفن هوشمند یا به عنوان امتیاز فیلم یا نمایش تلویزیونی ضبط و گوش داده شود.

دانلود آهنگ

در بسیاری از فرهنگ ها ، موسیقی بخش مهمی از شیوه زندگی افراد است ، زیرا در آئین های مذهبی ، مراسم تشریفات گذر (مثلاً فارغ التحصیلی و ازدواج) ، فعالیت های اجتماعی (مثلاً رقصیدن ) و فعالیت های فرهنگی از آماتور نقش اساسی دارد. آواز کارائوکه برای بازی در گروه موسیقی آماتور فانک یا آواز خواندن در گروه کر جامعه . ممکن است افراد موسیقی را مانند سرگرمی و نوازنده ویولن سلف در یک ارکستر جوانان ، موسیقی یا سرگرمی حرفه ای یا خواننده کار کنند. صنعت موسیقیشامل افرادی است که آهنگ ها و قطعات موسیقی جدیدی تولید می کنند (مانند آهنگسازان و آهنگسازان) ، افرادی که موسیقی اجرا می کنند (که شامل ارکستر ، گروه موسیقی جاز و موسیقی گروه موسیقی راک ، خوانندگان و مجریان) ، افرادی که موسیقی را ضبط می کنند (سازندگان موسیقی و مهندسان صدا ) ، افرادی که تورهای کنسرت را ترتیب می دهند ، و افرادی که ضبط می کنند ، موسیقی نت و نمرات را به مشتریان می فروشند .

وسیقی صدا است که با استفاده از ریتم ، ملودی یا هماهنگی سازمان یافته است . اگر کسی در حین پخت و پز نعلبکی ها را صدا کند ، باعث ایجاد سر و صدا می شود. اگر شخصی به صورت ریتمیک سس گلدان یا گلدان ها را صدا کند ، در حال ساخت یک نوع موسیقی ساده است.

چهار مورد وجود دارد که موسیقی بیشتر اوقات دارد:

  • موسیقی اغلب اوج دارد . این به معنای نت های بالا و پایین است . آهنگ ها از نت هایی ساخته شده اند که بالا یا پایین می روند و یا در همان زمین می مانند.
  • موسیقی اغلب ریتم دارد . ریتم روشی است که صداهای موسیقی و سکوت ها به صورت پی در پی جمع می شوند. هر لحن ریتمی دارد که می توان ضربه زد. موسیقی معمولاً ضرب و شتم معمولی دارد.
  • موسیقی اغلب پویایی دارد . این بدان معناست که آرام باشد یا بلند باشد یا جایی در بین.
  • موسیقی اغلب دارای تایم است . این یک کلمه فرانسوی است (به زبان فرانسوی تلفظ می شود: "TAM-br"). "تایم" صدا راهی است که یک صدا جالب است. نوع صدا ممکن است خشن ، ملایم ، خشک ، گرم یا چیز دیگری باشد. Timbre همان چیزی است که باعث می شود صدای کلارینت متفاوت از ابهام باشد و آنچه باعث می شود صدای یک شخص متفاوت از شخص دیگر باشد.

تعاریف 

هیچ تعریف ساده ای از موسیقی وجود ندارد که شامل همه موارد باشد. این یک شکل هنری است و نظرات به بازی می روند. موسیقی همان چیزی است که مردم فکر می کنند موسیقی است. یک رویکرد متفاوت ، لیست کردن خصوصیاتی است که موسیقی باید داشته باشد ، از جمله صدا که دارای ریتم ، ملودی ، صدا ، تایمر و غیره است.

این و سایر تلاش ها ، تمام جنبه های موسیقی را به خود جلب نمی کند ، یا نمونه هایی را که قطعاً موسیقی هستند ، به جا نمی گذارد. به گفته توماس کلیفتون ، موسیقی "یک رابطه متقابل معین است که بین یک شخص ، رفتار او و یک شیء صدایی برقرار می شود".  تجربه موسیقی و موسیقی، با هم، به نام پدیده ، و فعالیت توصیف پدیدارها است که به نام پدیدارشناسی .

دانلود آهنگ جدید ایرانی

تاریخچه 

نوازندگان از آمون ، آرامگاه Nakht، سلسله 18، غربی تبس

حتی در عصر سنگ مردم موسیقی می ساختند. اولین موسیقی احتمالاً با تلاش برای تقلید صداها و ریتم هایی که به طور طبیعی اتفاق افتاده ساخته شده است. موسیقی بشر ممکن است این پدیده ها را با استفاده از الگوهای ، تکرار و تونالیته تکرار کند . این نوع موسیقی هنوز هم امروز اینجا است. شمسان ها گاه از صداهایی که در طبیعت شنیده می شوند ، تقلید می کنند .  همچنین ممکن است به عنوان سرگرمی (بازی ها) ، یا استفاده های عملی باشد ، مانند جذب حیوانات هنگام شکار .

برخی از حیوانات همچنین می توانند از موسیقی استفاده کنند. Songbirds از آهنگ برای محافظت از قلمرو خود یا جذب یک همسر استفاده می کنند . دیده می شود که میمون ها ضرب های سخت توخالی را ضرب می کنند. البته این ممکن است برای دفاع از قلمرو نیز مفید باشد.

اولین ساز موسیقی که توسط انسان استفاده شده احتمالاً صدا بوده است . صدای انسان می تواند انواع مختلفی از صداها را ایجاد کند. حنجره (جعبه صدا) است که مانند یک ساز بادی .

قدیمی ترین استخوان هایوئید شناخته شده نئاندرتال با شکل مدرن انسانی در سال 1983 یافت شد ،  که نشان می دهد نئاندرتال ها زبان دارند ، زیرا هیوئید از جعبه صوتی در گلو انسان پشتیبانی می کند. 

به احتمال زیاد اولین ریتم ابزار و یا سازهای کوبه ای شامل کف زدن دست، سنگ ها با هم ضربه، و یا چیزهای دیگر که مفید هستند برای نگه داشتن یک ضرب و شتم. یافته هایی از این نوع وجود دارد که به دوره پارینه سنگی باز می گردد . برخی از این موارد مبهم هستند ، زیرا می توان از آنها به عنوان ابزار یا یک موسیقی استفاده کرد. 

اولین فلوت ها 

 
فلوت Divje Babe

قدیمی ترین فلوت که تاکنون کشف شده است ممکن است به اصطلاح فلوت Divje Babe باشد که در غار اسلوونیایی Divje Babe I در سال 1995 یافت شده است. مطمئناً این شیء واقعاً فلوت نیست.  مورد مورد نظر قطعه ای از استخوان ران یک خرس غار جوان است و قدمت آن در حدود 43000 سال پیش برمی گردد.  با این وجود ، این که آیا این موسیقی واقعا یک موسیقی است یا به سادگی استخوان جویده شده از گوشتخواران است ، بحثی است که در حال انجام است. 

در سال 2008 ، باستان شناسان یک فلوت استخوانی را در غار Hohle Fels در نزدیکی اولم ، آلمان کشف کردند .  فلوت پنج حلقه دارای دهانه V شکل است و از استخوان بالهای کرکس ساخته شده است . محققانی که در این کشف بودند ، ژوئن 2009 ، یافته های خود را به طور رسمی در ژورنال Nature ، منتشر کردند . این کشف همچنین قدیمی ترین یافته تایید شده از هر ساز موسیقی در تاریخ است.  فلوت های دیگری نیز در غار یافت شد. این فلوت در کنار زهره Hohle Fels و فاصله کمی از قدیمی ترین حکاکی شناخته شده بشر یافت شد. دانشمندان اظهار داشتند كه اكتشافات خود را اعلام كردند ، "این یافته ها نشانگر وجود یك موسیقی موثق و مستقر در زمانی است كه انسانهای مدرن اروپا را استعمار می كنند". 

قدیمی ترین لوله های چوبی شناخته شده در نزدیکی گریستون ، ایرلند ، در سال 2004 کشف شد. یک گودال با روکش چوبی شامل گروهی از شش فلوت ساخته شده از چوب سرخدار ، به طول 30 تا 50 سانتی متر بود ، در یک انتهای لبه دار ، اما بدون هیچگونه سوراخ انگشتی. آنها ممکن است یک بار در کنار هم بند باشند. 

در سال 1986 چندین فلوت استخوانی در Jiahu در استان هنان چین یافت شد. قدمت آنها حدود 6000 سال قبل از میلاد مسیح است. هر یک بین 5 تا 8 سوراخ دارند و از استخوان های توخالی یک پرنده ، جرثقیل به رنگ قرمز ساخته شده اند . در زمان کشف ، مشخص شد که یک نفر هنوز قابل پخش است. فلوت استخوانی هم در مقیاس پنج یا هفت نت شیائو ضی و هم مقیاس شش نت از کینگ شانگ از سیستم موسیقی باستانی چین بازی می کند .

http://bit.do/fnDQ3

 




:: برچسب‌ها: موزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: